minut

smärtan blir värre för varje minut som går förbi, för varje rörelse jag gör ihop om att det ska bli lite bättre så blir mina ben tyngre och tyngre. Jag blir så utmattad i kroppen att jag gråter bara av tanken av att det är torsdag och veckan är snart förbi och jag har inte gjort någonting annat än att varit sjuk.
 
Ibland känner jag verkligen för att skrika, kasta saker runt omkring mig, eller att få slå någonting väldigt hårt så all min energi går ur min kropp. Så jag blir så trött att jag somnar ifrån smärtan som ilar igenom hela min kropp.
 
Jag tömma mig själv på all den energi jag har enbart för att jag ska slippa orka känna hur jag mår. Fast det slår mig alltid att så kan jag inte hålla på. Slå skrika och ha mig för vad? för att somna ifrån allt för att sen vakna och vadå gå igenom allt igen? skrika, slås kasta saker?
 
Nej nej nej, hur arg frustrerad och ledsen jag faktiskt är väldigt väldigt ofta så vet jag att det kunde vara mycket värre och det måste jag komma ihåg och det måste jag tro på. Sen är det självklart också viktigt att man låter sig tjura kasta saker slå på boxningskudden skrika prata sjunga ut allt man känner, för annars kommer man aldrig att må bra. Då kommer dom mörka känslorna man bygger upp ta över din sjukdom och då är det inte längre kramperna i magen som gör ont utan minnen och känslor som man byggt upp i huvudet.
 
Jag svammlar bara nu känner jag, jag är sån! Jag skriver allt möjligt när jag mår dåligt, jag måste på nåt sätt få ur mig det som tynger mig. Eller åtminstånde få skriva om det så det känns lättare.
 
Min mage värker och jag mår illa, jag känner mig uppblåst och tömd på energi. Sen som om det inte räckte så värker mina knän, ben, fötter, armar och fingrar. Jag kommer inte skrika eller kasta saker för att tömma mig på energi ikväll. Utan jag kommer bädda ner mig i varma filtar och försöka somna till en bra film för imorgon känner jag på mig att jag behöver alla krafter jag kan få.
 
 
 

Kommentarer
Jagochminmage säger:

Man får vara arg och ledsen vännen. Jobbigt du verkar ha det:-( vad har du för mediciner nu? Känns det bättre efter helgen? Massa kramar!

2012-11-11 | 22:22:21
Bloggadress: http://jagochminmage.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback