ulcerös kolit/chron

någonting jag funderar mycket på är skillnaden mellan Chron som jag fick diagnos om när jag var 12 år gammal och ulcerös kolit som jag fick diagnos om när jag var 6.
 
Under min tid som chron patient har jag faktiskt fått höra att en del läkare hintat om att det kanske ändå är ulcerös kolit som jag har.
 
Skillnaden är ju att ulcerös kolit endast sitter i änd och tjocktarmen mednas chron kan sitta var som helst (även änd och tjocktarm) Jag blir mest fundersam eftersom läkare hintat om det förut. Jag ska verkligen fråga min läkare när jag får träffa honom om vad han tror och hur dom fastställer skillnaderna. orkar inte läsa informationen utan vill höra den. Annars kommer jag bara funder och oroa mig och ja ni vet ju hur det blir.
 
Även fast jag funnit så mycket nyttigt på nätet så finns det dagar och tider man inte orkar skilja på dom bra informationssidorna och dom skräckinjagade sidorna.
 
Nu ska jag krypa ner i sängen och mysa vidare i julstämningen som jag stänger av ikväll.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback