röntgen + vaccin

Magnetröntgen i tisdags gick okej, jag vart väldigt dålig utav kontrasten jag drack. Så fort jag kom hem så fick jag springa på toaletten. Det var som om all den vätska jag duckit rann ur mig. Jag blev illamående och fick väldigt ont i magen. Men tog mig igenom 4 timmars jobb.
 
Idag var jag och vaccinerade mig mot influensan, lunginflammation och livmoderhalscancer.
Sköterskan förklarade för mig att jag inte kan börja med humira förens jag gjort alla stegen, och jag ska göra vaccinationer igen om 2 - 3 månader??
VA? Ska jag behöva vänta minst 2 månader på min medicin? då dör jag!!!
 
Om jaginte får min medicin inom kort tid kommer jag bli inlagd på sjukhuset, det vet jag och det vet min familj och mina nära. Jag hänger liksom kvar i en sista tråd. Jag har inte extra knep att ta till längre. Allt jag kan ge ger jag nu och det tar snart slut.
 
Jag måste ringa sjukhuset imorgon och kolla upp detta..
 
Ni som använder humira, hur länge fick ni vänta?
 

Kommentarer
Jagochminmage säger:

Jag behövde inte vaccinera mig mot något innan jag skulle få antingen remicade eller Humira. Vilket verkar konstigt eftersom alla andra verkar behöva göra det. Men det tog mindre än två veckor från att läkaren bestämde tills att jag fick första dosen remicade. Och jag bestämde mig för remicade när alla förberedelser redan var klara så var samma ifall jag skulle fått Humira. Behövde ta massa blodprover, det där provet man får under huden och lungröntgen.
Jag mådde också kasst av kontrastvätskan från magnetröntgen.

2012-12-13 | 22:41:31
Bloggadress: http://jagochminmage.wordpress.com
Lina säger:

Hej!
Jag fick vaccin mot lunginflammation innan jag började med Remicade förra året. Fick vänta1 vecka efteråt för att se så jag inte blev dålig av vaccinet. Detsamma borde vara med influensavaccinet. Måste du ta Gardasil eller vill du det själv? När det gäller levande vaccin så får man inte ta det under behandling med biologiska läkemedel. Och det är 2 doser gardasil man tar.
Jag förstår om du är uppgiven, prata med någon på mottagningen igen. För om du är så dålig så bör du ju få börja med något snarast.

Ta hand om dig!
Kram Lina

2012-12-13 | 22:50:30
Bloggadress: http://linasarlin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback