rise and shine

God morgon allihopa.
 
Inatt var en jobbig natt, eller ne igår kväll var mest jobbig låg i fosterställning och grät som ett litet barn. Men satte på en avslappnings låt på youtube och lyckades somna.
Drömde en hel del hemska saker, men fick i alla fall sova.
 
Idag är det väl sådär, har ont och känner av magen hela tiden.
Drack en shake till frukost för jag vill låta magen vila.
 
Tänkte faktiskt fråga er en sak. Jag skrev ju om kost igår och att alla måste hitta sitt egna sätt som fungerar för sig själv. MEN jag tänkte kolla om ni har några tips, hälso boost? dricker ni något speciellt, äter något speciellt? undviker ni nåt? Dela med er, jag älskar ny information från folk som verkligen vet dvs ni.
 
 
bilden är fårn googel.

Kommentarer
Jagochminmage säger:

Har du testat näringsdrycker? Tänkte om du vill ha något flytande. Det tycker jag är skönt att ha när man har svårt att äta. Man får det billigare genom dietist på sjukhuset. Jag gillar dom som har smak av jordgubb, cappuccino och choklad. Kanske är värt att prova? Borde ju i och för sig vara ganska likt dina shakes :)

Jag har svårt för trådiga grönsaker och svårnedbruten mat. Speciellt nu när jag antagligen har ett trångt ställe i tarmen. Jag får ont när maten passerar och jag mår illa för att tarmen försöker trycka tillbaka maten när den inte kommer igenom. Ris och kyckling brukar funka bra men nu funkar knappt det så funderar på att höra av mig om näringsdrycker.. Lite tråkigt bara..
Kram!

Svar: Jag drack det när jag låg inlagd på sjukhuset engång men fastnade inte för de, kanske för jag hade en enda smak. Men ska absolut kolla upp det. Jag kan tycka shaken blir lite pulvrig så man får slänga i sig den för man inte ska hinna fundera över det haha.
Ja precis jag håller med om svårnedbruten mat samt feta såser osv.

har faktiskt ett recept på ris och kyckling som alltid funkar. det är ens husmansknep :)

kram på dig <3
newlifestyle.blogg.se

2012-12-05 | 13:24:26
Bloggadress: http://jagochminmage.wordpress.com
maria säger:

Tack för din fina kommentar och jo, så är det nog - när man är redo märker man det genom att inte märka det...
Fy fasiken för magont och fosterställning och att inte kunna äta. Jag är inget fan av näringsdrycker heller, men däremot av grönsaksjuicer. Massa vitaminer och mineraler. Inte för att det räcker, men brukar fungera som en boost för mig. Jag äter inget gluten och undviker laktos och alltför mycket fiber. Det fungerar för mig just nu när min inflammation är lugn. När tarmen är arg och superinflammerad fungerar faktiskt ingenting för mig. Det kvittar om jag äter eller dricker lite vatten så reagerar tarmen med trängningar...KRAM!

Svar: åh tusen tack för tipset med grönsakjuicer har hört det förut men aldrig provat, har du provat tomatjuice?
KRAM
newlifestyle.blogg.se

2012-12-05 | 16:16:55
Bloggadress: http://sparklinghorses.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback