orolig

Jag har ständigt en oro inom mig. Den blir alltid värre och bildar sen en ond cirkel som blir till stress. Det kommer alltid när jag ska åka iväg någonstans. Om det så är till jobbet, gymmet eller hem till någon kompis. Så fort jag ska ta på mig jackan och skorna får jag en orolig känsla, som leder till magknip och toalett besök.
 
Jag tänker ofta att varför kan inte magknipen, smärtan och toalettbesöken komma när jag vaknar, eller åtminstonde i tid så jag hinner åka iväg på det jag ska utan att må dåligt.
 
Men jag tror jag själv skapar den där oroligheten inom mig, som leder till stress. Jag får ju absolut inte stressa och då stressar jag upp mig själv för att påminna mig att inte börja stressa. Förstår ni hur jag menar? låter det ens rimligt? Det är så jag känner i alla fall.
 
Nu jobbar jag varje dag fram till söndag, då blir det uppesittar kväll med några nära. kanske till och med spela bingolotto? mysig ska det vara i alla fall. på julen och juldagen ska jag ta hand om mig själv, vila och njuta av bra sällskap.
 
Eftersom jag inte får någon hjälp kring medicinen än så skapar jag min egna, mina nära och kära.
 
 
 

Kommentarer
Emmasmage säger:

Känner så väl igen mig. Man oroar sig i onödan. Har börjat på KBT med hypnos, är det bästa jag gjort. Hade aldrig trott på de om jag inte visste att det fungerar. Det har hjälpt mig och kommer hjälpa mig ännu mer( går fortfarande på de började i nov 1 gång/vecka) Du ska lära din kropp att känna sig lugn. Den oron du har gör att kroppen jobbar 160 km/H istället för 10 som den ska göra, det är inte konstigt då att vi behöver gå på toaletten och att magen bråkar och vi får så ont och magsmärtor. Man blir ledsen och arg då kroppen/magen total vägrar att va på vår sida. Det gör oss ledsen även om vi inte är medvetna alla gånger. Man får stå över saker man egentligen inte vill. Skönt att höra att man inte är ensam och jag vet väldigt många som känner precis som oss att så fort man tar på jackan och ska gå någonstans total vägrar magen att vara på ens sida. Ett tips KBT ringde och berättade för min doktor hur jag kände och han hjälpte mig :) på mag och tarmmotagningar har de väldigt många bra kontakter och hjälp :)
Hoppas du blir bättre snart och att du får medicin :) håller tummarna!

Svar: WOW, TACK TACK TACK! berätta gärna mer du gjorde mig så nyfiken....
newlifestyle.blogg.se

2012-12-21 | 22:39:50
Bloggadress: http://Http://emmasmage.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback