koloskopi

God morgon.
 
Fick hem receptet på picoprep idag inför koloskopin som äger rum på fredag. Jag hade en sån otroligt stor skräck inför den här typen av undersökningar tills jag sist gjorde en, det var i våras.
Jag hade min syster med mig till sjukhuset som följde mig ända tills jag skulle in på undersökningen. Sen möttes jag utav en underbar sköterska som lyssnade och förstod mig, sen kom en läkare in som gav mig sitt ord på att vi skulle göra det så försiktigt som möjligt, och att jag skulle säga till så fort jag ville sluta, pausa eller ha mer smärtstillande.
 
Så tack vare dom två så är jag inte så nervös inför fredagen. Det är klart det inte är en favorit sysselsättning men jag klarar av det utan att må dåligt en vecka innan. Förut kunde jag gråta en vecka innan undersökningen.
 
 
Jag tror att många utav oss är rädda för en del undersökningar, tycker dom är olustiga. Men samtidigt så tror jag att vi alla är så starka att om vi bara samlar oss, andas och säger till oss själva
- Jag klarar det här
Så är undersökningen över fortare än vad man tror.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback