Depp

Min kropp och jag har slagits emot varandra väldigt länge nu, jag har fått försprång ibland men min kropp med min sjukdom kommer alltid ikapp mig och fäller mig på mållinjen. Jag har glömt bort hur det är att mÅ riktigt bra, att ha ett par dagar som är smärtfria och utan en massa planering, vart finns toaletten, växla pengar till toaletten ät inte det ha nya byxor och underkläder med sig i väskan. Hur det känns att gå en hel dag med sin vänner på stan och shoppa. Min sjukdom försöker vinna över mig ännu en gång och den här gången är jag rädd för att det ska hända. Att min kropp ska slakta mig. Kväva mig innifrån. Jag vill orka med mitt liv, jag vill orka med sakerna jag måste och vill. Jag vill se ljust på min framtid men har ingen tro eller ork till det. Ska jag aldrig bli bra igen? Ska jag leva såhär är det här min framtid? För isåfall har jag aldrig avskytt mitt liv mer

Kommentarer
Genus säger:

Jag försöker att inte känna hat mot min egen kropp men precis som du skriver så är det något slags absurt krig som pågår inuti mig, både fysiskt och psykiskt. Hatar detta så mycket.

Lycka till med magnetkamera, åtminstone en undersökning som inte gör ont. Har du fått dricka kontrast? Blev jättedålig av den (ännu mer dålig än annars :-)
Hälsningar/Genus

Svar: Jag vart jätte dålig av det där jädrans kontrastet, vart du också det? fick diarree och magknip hela dagen.
newlifestyle.blogg.se

2012-12-13 | 19:53:05
Bloggadress: http://fyratassarvidminsida.blogspot.se
Genus säger:

Blev dålig redan innan undersökningen, lite som efter Laxabon, illamående. Hade svårt att ligga stilla under mrt-en och hålla andan, kontrastet satte väl fart på tarmen för jag fick tre doser av avslappnade medicin. Av denna i sin tur får man dålig syn, allt var lite suddat, men toan fann jag ändå, tränad som man är på det,hehe.
Nej, aldrig mer detta kontrastmedel! Fattar inte att det inte går att använda något mer magvänligt, man kan ju förutsätta att den som ska göra undersökningen redan har krånglig mage.

Svar: Ja jag kunde inte heller hålla andan och kunde inte ligga still. Ja jag kan tycka att vi med magproblem borde bli erbjudna något likanden som INTE stökar till med magen.
newlifestyle.blogg.se

2012-12-13 | 22:15:55
Bloggadress: http://fyratassarvidminsida.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback